4 Apr 2014

Bagaimana saya tahu saya hamil?

As-salam readers....

rini excited nak citer canner aku tau aku hamil kat blog nie... suka menulis kat dalam blog sebab kekadang aku suka baca balik penulisan aku... hahaha... kalau tak dek orang nak baca... aku lah baca sdiri... kira cam diari peribadi la annnn... annn... annnn... kekeekekek....

okeh.... berbalik pada tajuk aku... bagaimana saya tahu saya hamil... ekceli aku tak expect pun yang aku akan hamil secepat ini... aku ingatkan aku akan menghadapi masalah yang sama ngan wanita berisi diluar sana.... maklumlah aku nie bukan jenis jaga pemakanan or amik ubat-ubatan bagi menjadi seorang wanita subur cuma nasib aku baik dan rezeki Allah nak kasi awal... Alhamdulillah... tak sampai sebulan kawen aku disahkan hamil....

u olsss nak tau... sebelum aku kawen ngan laki aku... aku penah tanya die... canner kalau rezeki kita lambat... canner kalau dah lama kawen tapi tak dapat anak...? cari pompuan lain tak? kalau umi suh kawen lain sebab Ateh tak ley ngandung canner? hahahaha... lawak kan... tapi siyes... aku rasa ble korang dah nak dekat kawen.... mesti soklan nie akan korang tanya pada bakal korang sebab ada member aku pun cam nie gak... bukan sorang hokey tapi ramai gak lah... hehehehe.... jawapan laki aku senang je... lelaki kannn... takpe.... kalau lambat dapat anak... kita beli keta canggih lagi... ley modify kete... hampeh tul la jawapannya... buat sakit ati balik je... lepas je aku kawen... aku p honeymoon... balik honeymonn minggu yang sama aku kena g Sarawak atas urusan keje... tyme tue aku period selepas 10 hari berkahwin... so, mmg sedey la... ingatkan terus lekat... hahahaha.... rupanya hampa... aku pun teruskan kehidupan cam biasa... pas je balik Sarawak tue... dalam 2 minggu kemudian... aku g berurut konon-kononnya nak check rahim aku ok ke tak... sebab aku nie jenis lasak... naik moto... takut lah mana tau rahim bermasalah....

Aku g check rahim aku kat Kelana Jaya... tukang urut nie popular gak lah kat opis aku... ada beberapa orang g sana... pas balik sana dapat rezeki anak... ada satu member aku kat cni... die dah 3 tahun kawen... tak dek lagi... then dia g la kat kak Ann tukang urut nie... kata kakak nie... laki die nyer sperma tak sampai... so bile berurut nie dia kasi bukak jalan... camtue-camtue la... aku nak cite lelebih kang jadi 18sx lak blog nie... hahahaha.... tak lama lepas berurut tue die disahkan hamil... haaa... at least mencuba kan... Tuhan yang menentukan.... aku pun dengar kesahnya bukan main lagi xcited nak g... Bila aku g tue... aku berurut ngan die... die cakap rahim aku cantek... fuh... kembang setaman aku... wakakaka.... pastue die cakap gini kat aku... akk rasa macam dah ada isi... tapi kalau akk salah kau jangan marah akk lak... Allah yang kasi rezeki... hehehe... aku senyum je la... tak marah aih kak... watpe nak marah... hehehe...

Dalam masa yang sama... aku cam selalu loya-loya... tapi tak teruk pun... lagipun tarikh period aku lagi dua minggu... pk dalam hati eh takan la aku preknen lak... dalam masa yang sama... aku punya puting breast nie sakit je sampai satu malam tue aku pk... tyme tak kawen dlu puting ada sakit ke tak? hahaha... yang paling kerap laki aku selalu cakap aku cam tak sehat... cam demam sebab badan panas jeeee... tapi aku tak amik pusing la sebab tak effect pape annn tapi perasaan nak jadi ibu tue dah ada dah secara diam-diam... so, aku pun malas nak pk dan teruskan kehidupan macam biasa... pastue hari yang sepatutnya aku period tak datang... disebabkan period aku nie mmg regular... so, aku dah jadi pelik lah... cakap kat laki aku... laki aku nie mmg dilahirkan dengan perasaan kurang excited kot... kekeke... aku cakaplah pada die aku nak beli preknen test.... die cakap nanti lah... kalau dah 2 minggu tak datang baru cuba... sedeyyyy..... tapi aku dengar cakap... sehari lambat... aku senyap... dua hari pun senyap... tiga hari senyap tapi ble dah masuk hari kelima... aku gatal-gatal g search kat blog... then ada seorang blogger nie ada state... yang memula sebelum die tahu die preknen simptom-simptom die sama cam aku iaitu tak datang bulan, puting sakit dan badan panas... tyme aku baca blog tue dalam kul 3 lebih petang... jadi aku cakapla kat member aku yang aku nak g bank padahal aku g guardian... hehehe...

Sampai je opis aku terus g tandas... tyme tue semat dalam hati... kalau tak dek garis 2 pun... jangan kecewa... cuba lagi... hehehehe... aku pun mencuba... tak kuar pun double line... aku pun letak menda tue kat tepi n kemas-kemas kotak menda tue then aku tengok balik... ehhh... ehhh... cam double je tapi tak pekat... aku pun terus g jumpa akk kat opis aku nie... yang dah kawen la cari annnn... konpem ada pengalaman... hihihi.... die nampak terus cakap tahniah... pastue aku cakap... ye ke kak... betul ke kak... hehehe... tak caya lak annn... aku tunjuk kat laki aku lak... laki keje satu opis kan... senang la... hehehe... die pun cam tanya betul ke? aku cakap betul la kot... takpe malam nie kita cuba buat test lagi... balik keje tue aku p beli 2 preknan test... pukul 7 malam aku cuba... sah double line... okeh tak mau xcited lagi... tdo dlu sebab orang kata nak test... test kencing pertama sekali lepas bangun tdo... pepagi tue celik je mata aku buat test lagi... sah... sah... sah.... double line lagi... tapi tetap tak yakin gak... aku cakap kat laki aku... t kita p check doktor yea... hahaha... nampak tak aku cam tak caya... dasyhat tul tahap ketidakpercayaan aku nie... dua hari kemudian aku p wat urine test kat klinik lak... doktor sahkan aku hamillll.... tapi sebabkan aku g sorang... aku tetap tak caya.... esoknya aku g klinik lagi... buat preknen test dan doktor umumkan aku hamil dekat laki aku... hahahaha... baru aku puas hati.... baru kami berdua percaya... kami buat ultrasound sekali hari tue... dah nampak dah kantung baby... okeh... baru laki bini nie rasa teruja... ahhahahahaha.....

Jadi bermula lah hari-hari aku sebagai wanita mengandung... sampailah tyme aku menaip nie... aku dah 22minggu dah... setiap hari lepas solat aku selalu mohon moga Allah beri aku peluang besarkan anak yang dia pinjamkan pada aku... Berilah aku peluang menjadi seorang ibu... im so xcited... teruja... ishk... tak dapat lah nak digambarkan... lagi-lagi baby aku dah bergerak sekarang nie... mmg terasa sangat keterujaan nak jadi seorang ibu... t dalam entry yang lain aku citer lagi yea pengalaman mengandung aku plus dengan ultrasound yang aku dah buat yang sangat banyak tue... hahaha... tata....

9 comments:

  1. Tahniah puan berjaya hamil ^_^ jaga baby lek lok...
    http://abiumihannan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum & slm sejahtera..
    tahniah di atas khabar gembira..
    saya ada menjual pkaian menyusu, peralatan & kelengkapan menyusu.. sudi2 lh jenguk ye.. mna tau klau berminat..
    instagram : azeramya
    facebook fanpage : Azeramya
    blog : azeramya.blogspot.com
    Whatapps : 019-4946337
    email : azeramya@gmail.com
    terima kasih...

    ReplyDelete
  3. Salam. Tahniah dah pregnant. Boleh share info tempat berurut? Tq..

    ReplyDelete
  4. Tahniah!!
    seronok baca entry niy, suspen pulak time wat UPT tue :)
    semoga dipermudahkan urusan dan dikurniakan zuriat yang soleh solehah

    ReplyDelete
  5. hm blh x share tmpt berurut kt mne?

    ReplyDelete
  6. Tahniah sis rezeki pregnant awal lepas kawin. Boleh pulak susah nak percaya result upt yer hehe

    ReplyDelete
  7. Salam. Boleh tak bg no tepon tukang urut tu? saya pon dah 3 tahun menunggu.. sob sob. ni emel saya najwasya89@gmail.com

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum. Boleh tak bg no telefon tukang urut tu? saya pon dah 1 tahun menunggu.. Tolong emel saya azurarai@yahoo.com

    ReplyDelete
  9. Assalammualaikum sis boleh kongi no hp tukang urut tu...email saya awien87@gmail.con

    ReplyDelete