8 Nov 2012

~Perancangan~

Wahhhh.... entri jer cam dah best... kata pun perancangan kan... jadi saya hanya mampu merancang dan Allah S.W.T yang menentukan... hehehehe... apa yang aku rancangkan??????? haaaaa... apa lagi kalau untuk bujang macam aku nie... merancang tuk hari bahagia la...

Dulu aku selalu pk... one day nanti biler aku nak kawen... macam mana lah aku nak cakap kat mama aku yang aku nak berkahwin.... rupa-rupanya dier jadi secara semulajadi..... aku mmg selalu tolong mama kat dapur... one day.... tengah-tengah tolong tue... aku dengan selambernya cakap... Mama.... Ateh ingat nak kawen lah... hahahaha... tanpa rasa segan gua cakap gua decide nak kawennnn... dah smpai masa kot.. maklumlah umur pun dah menginjak 27tahun... harus berapa lama lagi nak tunggu kan...

Aku ngan mama mmg rapat... so kemana jer dier pergi selalunya ada aku.... dier memula cam tak kasi jer aku kawen... dier kata aku nie muda lagi... kawen lah umur 30 lebey nanti... soooo.... aku ngan patah hati... senyap lah.. sebenarnya smpai ke hari nie... tyme aku ngah taip nie... mama macam still kasi tak kasi jer...
Macam cerita melayu kan.... haih... mmg konflik tul aku nak kawen nie... hahahaha.... Al-maklumlah... aku yang sulung... so... konpem-konpem mak aku tau tau nak wat macam mana... aper yang patut dier rasa... tapi aku cuba wat dier paham yang aku mmg perlukan pasangan dan aku perlu berdikari.... sampai biler aku nak harapkan dier....

Jadi hal mama tue aku senyap jer lah... dalam hati berdoa semoga apa yang aku rancangkan bersama pasangan aku tak der apa-apa aral melintang.... aku nie suka wat hal pepandai sdiri... hahaha... jadi aku decide apa yang aku nak berkenaan hal perkahwinan aku nie... memandangkan aku nie tak der sedara mara... so.... keputusan or apa-apa aku decide sdiri... tapi aku tak lah membelakangkan mama... cuma aku selesa rancang dlu... then aku refer kat dier sbb aku rasa takan lah pulak dier tak kasi aku kawen kaaannnnn..... lagipun dier kenal pasangan aku nie... kami pun dah banyak kali gak lah keluar bersama dan nampaknya mama ngan hati terbuka menerima...

Disebabkan aku nie tak abis belajar lagi dan dijangka akan abis stadi pada tahun hadapan... maknanya majlis pertunangan aku hanya akan berlangsung taktala aku cuti semester tahun depan... hope soooo... aku tak sangkut... kira kalau aku tak sangkut... hadiah aku abis belajar adalah dengan majlis pertunangan aku... hehehe.... disebabkan aku ngan sidia merancang tuk berkahwin pada ujung tahun depan... so... aku dah nak start cari itu... cari ini... kalau tak ley ujung tahun depan... nampak gayanya kena menginjak ke awal tahun 2014.... kalau ley nak kawen 2013 gak.... hihihi.... skunk nie... keje aku hari-hari adalah merancang hari bahagia... Inssa-Allah... nak g beli cincin risik n tunang next week... kalau aku rasa nak cepat tunang... aku tunang lah... tak payah nak tunggu cuti semester sgt... hahahaha... tapi depends... ikut angin... but so far aku stick plan asal aku tunang after abis stadi... pastue terus bz ke majlis kawen lak...

Perasaan berdebar ada.... excited pun ada.... hahahaha... gatallllll naaaaa... yelah... asik berkepit jer... sakit mata org nengok.. baiklah aku kawen cepat-cepat... ley ngelakkan fitnah... jadi kawan-kawan... doakan semoga kami kekal hingga hujung nyawa dan apa yang aku rancangkan nie akan jadi kenyataan...

Nie lah lelaki yang saya decide tuk tamatkan zaman bujang saya... hehehe...

7 comments:

  1. salam teh waaaa tahnia akhirnya terbuka pintu hati untuk mengumukan walaupun dlm blog...apa pun kak ucapkan tahniah dan semoga berbahagia keakhhir hayat....

    ReplyDelete
  2. terima kasih akk... haah tue lah... blog nie macam diary kan... jadi tulis kat cni jer... ehehehe... fb tue macam ramai sgt nanti yang bercakap... :)

    ReplyDelete
  3. tahniah teh dan ari..alhamdulilah...semoga semua urusan dipermudahkan...

    ReplyDelete
  4. Aminnnn... Tima kasihhh kak ieta... :)

    ReplyDelete
  5. Yeaayyy...ada geng psgn sesama mqa hihi...

    ReplyDelete
  6. InssAllah kak... Harap tak dek pape halangan... Hihi... Nak tambahkan lagi 1 pasangan MQA-MQA

    ReplyDelete
  7. khani doakan smoga semua bjalan dgn lancar sehingga hari yg dinantikan....amin. xsabar nak mkn nasi mnyak teh ni...:-)

    ReplyDelete