6 May 2011

KoReA OH kOrEa...

Annyong Haseyo,

Sekarang nie aku rasa, mmg semua org tgh gilekan k-pop... cite pasal artis korea mmg bersepah la kat mana-mana pun dan aku adalah salah sorang peminat k-pop nie tapi tak dek larh gilerkan sgt sampai termimpi-mimpi tapi if disuruh pilih artis malaysia or artis korea... aku mmg more pada artis korea.

Bukan tak nak bantu industri tanah air tapi mmg maaflarh... artis-artis kita senang sangat naik dan senang sangat jatuhnya melainkan artis yang mmg betul-betul berbakat. Lupa diri tue mmg masalah utama artis malaysia... Ok, kita stop pasal artis-artis nie sbb aku nak cite kat korang macam mana aku ley sangkut kat cite-cite korea nie.

Semuanya bermula pada satu hari (jeng...jeng...jeng), dari CD My Girl kepunyaan Mariana (budak opish aku)... tapi waktu tue tak minat lagi tapi jalan cite dier mmg menarik larh... berjujuran air mataku melihat cite nie tapi aku masih tak tergoda lagi tuk melayari dan menggemari cite-cite korea. Aku sekadar menonton jer larh tapi tak jadi kegilaan lagi sampailah Mariana pinjamkan aku citer Boys Over Flower... Perghhhh.... aku tak tipu korang larh citer nie sgt menarik... cantik menarik tertarik kau mmg da boom larh citer nie... start dari hari tue, citer korea mmg memenuhi setiap kotak fikiran aku. Tdo korea, makan korea, pendek kata semua yang aku buat semuanya nak ke arah korea... hahaha, mmg kelakar kalau difikirkan balik sampaikan aku sanggup nak belajar bahasa korea.

Lagi kegilaan aku berkenaan cite korea, aku sanggup beli hard disk semata-mata nak simpan cite-cite korea aku yang banyak tue.... lepas tue topik perbincangan akan jadi korea.... korea.... korea.... nak tue korea... nak nie korea... lagi-lagi biler jumpa geng yang sekepala yang menggemari cite korea (Jia la)... mmg dari pagi sampai larh ke petang topik korea... korea... korea... aku belajar pakai chopstik semata-mata nak feel korea tue... hahaha tak sedar Malaysia nie panas kedengkang nak feel menda...

Lepas tue, dalam USB kat keta aku tue... lagu-lagu omputih semua aku ganti dengan lagu korea. Paham tak paham tolak tepi asal korea.... hahaha.... Nak melancong ke korea pulak dah jadi salah satu angan-angan aku... sampainyer tak tau larh biler tapi aku dah start larh simpan cuti n duit nak ke sana... maklumlarh niat aku nak duk 2minggu kat sana.

Sebenarnya, aku nie bukan jenis mudah terpengaruh ngan menda-menda camnie... tapi kadang kala ada baiknya juga sbb sejak menggemari cite-cite korea nie aku dah kurang merayap.... Ok gak larh kan dari aku kuar tak tentu hala ngabiskan duit baik aku layan cite korea... mak aku pun tak riso sbb aku ada depan mata dier... so skunk nie, masa aku banyak aku abiskan kat umah...

Hari nie aku dapat cite He's Beautiful (pun DVD Mariana), aku sebenarnya dah tengok dah cita nie gne hard disk tapi jika diberi pilihan antara DVD n hard disk, layan DVD lagi best. Tue yang walaupun dah tengok dah citer nie... tetap jugak nak tengok lagi sbb kali nie tengok pakai DVD player... hahaha, mmg tak sabar nie... alamatnyer cuti sabtu ahad nie aku penuhi dengan layan cite korea. Syok-Syok-Syok.

No comments:

Post a Comment