18 Jul 2014

servis cuci handbag

As-salam readers,

rini nak lari tajuk sket... salu cite sal persiapan nak sambut baby... rini nak cite sal servis basuh handbag... hihihi... susah tul nak cari laundry yang boleh cuci handbag... tak semua laundry ada servis nie... akhirnya setelah berusaha cari kat mr. google... jumpalah satu kedai yang dekat gak ngan umah... pertama kali nie nak basuh handbag.... sebelum nie memang handbag tak pernah pun basuh... ble dah kotor or buruk... beli je baru... dlu salu pakai brand bag guess... carlo rino... sembonia... jenama macam nie je tapi disebabkan ble bli annn beg brand nie... mmg cepat koyak or mengelupas... nak kata bag brand nie murah... tak aih... kalau beli tyme tak less... ada yang hampir cecah 400++... tapi ble pakai campak2 sket or kasar sket mulalah mengelupas sana sini lagi-lagi brand guess tue... memang aku dah band la... teruk baq ang... aku penah beli tak sampai 2bulan die mengelupas... beli kalau bawah 100 tue takpelah gak tapi cecah gak lah 300++... macam harammmm je... sampailah aku bertukar handbag coach nie... kebetulan ada budak opis nie dlu die pegi oversea then bawak lah beberapa buah beg coach dari sana... aku pun try la beli satu... murah sket la dari harga pasaran kat butik... pas aku beli handbag nie... memang aku lenjan kaw-kaw punya... campak memang merata la sebab aku memang jenis tak reti jaga barang tapi siyes tahan wei... berbaloi la dengan reganya... tapi ble dah campak merata dan kebetulan kaler yang aku beli nie lak jenis terang... apa lagi kesan comot die tue memang menunjukkan yang aku nie ada satu beg sahaja yang aku lenjan... hahahaha... aku memang suka giler la beg nie... ngan beso die... ngan tahan die... kalau setakat bawah 500 ley gak lah beli 2-3 lagi tapi ble beg nie nak beli satu tue kena pk banyak2 kali tue... baik aku lenjan je sampai puas ati... hahaha... takpe... janji ada beg dari pakai beg plastik... hihihi... nak tak nak kena lah basuh... ikut hati nak basuh je tangan... jimat tapi kang naya je kalau rosak... so, nak tak nak usaha la cari laundry yang boleh basuh...

lepas dah jumpa laundry yang boleh basuh handbag tue... aku bajet basuh dalam 100-150 (paling mahal la tue).... rupa-rupanya 190 kau... hihihi... itupun tuan punya kedai kata die buat promo sebab nak raya nie kalau tak 250... okeh... tercekik gak lah dengar tapi disebabkan rupa handbag tue tak dapat nak dimaafkan... aku pun bayar je dengan redha... hihihi... so far mmg aku puas hati la... servis pun cepat... tak sampai 2 hari dah dapat balik... wangi lagi kau... hihihi...


 nie lah hasilnya... blah depan....


rupa blah belakang beg...

aku lupa nak snap beg nie sebelum dicuci tapi memang buruk lah rupanya... kotor ya amat... mesti orang yang cuci handbag nie menyumpahnye sebab kena sental... hahaha... jadinya pasnie kalau aku nak beli handbag... aku memang akan beli beg yang kaler gelap... memang dah aim dah tapi nak tunggu abis pantang dlu... baru syiok ann masuk keja pakai beg baru kalau ada rezeki... hihihi...

nie alamat kalau korang nak g basuh!

No comments:

Post a Comment