17 Dec 2012

Pangkor!

haaaa... hari tue kan aku kata aku nak g Pangkor... jadi dah selamatlah kami nie semua g... Mmg best walaupun sehari sebab tempat tdo penuh... sehari jer lepas... kesian kan kami... hahaha... hari nie g... esok dah kena balik tapi tetap layaaannnzzz.... Purnama Beach Resort mmg totaly sgt ok... Memang aku suggest sangat.... dekat dengan pantai dan murah serta yang paling bagus... BERSIH... tue yang penting... layanan biasa-biasa jer lah... bayar serat lebey takan nak layan macam permaisuri pulak kannnnnn.... hihihihi....

Kalau korang nak buat BBQ... yelah... kalau dah g pantai kan... macam menda wajib lah salah satu die punya xtvt haruslah BBQ... tempat nak bakar... pinggan semua dorang sediakan... arang, ,minyak dan segala keperluan lainlah dengan bayaran rm40.... korang semua cuma perlu bawak makanan basah jer... tyme payah tyme nak bawak jer tapi lepas tue korang buang jer lah semua barang-barang tue termasuk kotak....

Tapi kami nie nak save budget... jadi air gas semua bawak dari KL... sebab ramai yang pergi kan... jadi setiap orang ada tugas bawak barang.... sampai je sana korang tak perlu risau takut barang busuk atau apa... ley tinggalkan kat kaunter then dorang akan letak dalam freezer... memula ingat kenalah beli ais semua sbb ais yang diletakkan kat dalam kotak bersama barang-barang tue akan cair... rupanya elok jer dalam plastik macam mana memula kami beli kat 7eleven.... jadi boleh diguna pakai tuk buat minuman malam tue... owh... barang basah semua aku dah prepare sehari sebelum... jadi kiranya aku dah perap kat peti ais sejuk beku tue... pastue ble nak g pagi tue baru aku kuarkan then aku letak dalam kotak putih tue plus dengan ais yang aku tak bukak pun.... aku letak semua sekali sama-sama... so... just nice lah kan ble sampai kat sana....

Lepas je check in dan simpan barang... Rehat-rehat jap... Dlm kul 3pm tue semua berkumpul kat kaunter depan dan bermulalah xtvt main airrrrr.... Okeh... Kalau korang nak jimat... Better jangan amik kat resort punya mainan air... Kat sepanjang pantai tue bersepah penduduk tempatan tawarkan permainan air... Sbb apa aku cakap camtue... Sebab aku dah terkena... Aku g snorkling plus pusing pulau rm25... Padahal pusing tak pusing mana pun... Mmg kena tpu abis... Pastue lepas dorunk bawak kau pusing sikit2 dorunk letakkan korang kat 1 pulau soh men air... Dah sudah men air call sorunk suh pick up... Wtf... Bosan gle... Padahal pastue kami naik ke darat... Tanya-tanya sekeliling pntai tue... Dorunk ley tawarkan rm10 je ngan xtvt yg sama... Rugi gle... Dah puas main air, apalagi perut pun buat hal la lapar.... As uolssss know, makanan klau kat tempat percutian pantai-pantai nie mmg agak xpensive... Cucur udang kecik rm1 satu... Ketam goreng kecil rm8.... Tapi dah kata pun bercuti... Mmg duit kuar macam air lah.... Settle makan semua org jalan lenggang kangkung balik chalet sbb bersiap - siap tuk xtvt bbq pulak...

Siap semua dlam kul 7 tue bermulah seai bakar membakar.... Sgt funnnn n shedappp.... Berlebih-lebih lak makanan kami bawak tue... Finally sedekah je kat org keliling.... Settle kemas... Perut pun kenyang... Xtvt membutoooo tapi aku tak masuk tdo lagi.... Aku berempat keluar sbb kat depan chalet tue macam ada party... Hihihi.... Kat depan tue ekcelinada org jual-jual cenderamata, tshirt dll... Aku tak beli apa pun cuma cuci-cuci mata je... Penat dah jalan kami pun pulang tdoooo...

Esoknya aku bangun lambat sbb xtvt bebas pagi tue... Semua org diwajibkan jumpa kat depan kul 12 tengah hari tuk check out... Ada yg dah bangun pepagi g layan pantai tapi aku layan tdo... Kul 10 aku bangun siap-siap nak check out sebab perut dah berbunyi.... Kat teluk nipah nie... Makanan bersepah... Sbb tue aku suggestkan korunk dok cni... Malam plak happening... So, lepas check out kami semua lunch kat kedai kat depan pantai tue sambil tgkp gambau...

Transport pun tak susah kat sana... Bersepah teksi... Kami amik keputusan nak ronda Pulau Pangkor tue dengan bayaran rm80 untuk 10 orang... Pemandu tue bawalah kami pusing-pusing yg overallnya bosannn tak pusing pun takpe... Pastue anta kami ke jeti...

Klau korunk nak beli makanan laut... Aku nasihatkan better korunk beli kat jeti lumut sbb kat sana makanan lagi murah... Jeti Pangkor pun ok... Tempat lain mahal... Tshirt beli kat jeti Pangkor jgn beli kat Teluk Nipah... Member aku beli kat Teluk Nipah... Pegi kat jeti Pangkor dapat murah lagi rm6.... Siannn die... Tyme kami pergi nie cuti sekolah... Fuhhh punyalah ramai... Seb baik tak yah beratur beli tiket dah... Bayar rm10 tuk perjalanan pegi dan balik...

Lupa nak cite... Hahaha... Tetiba terus ke check in tadi... Haaaa... Nie tuk makluman... Parking keta kat jeti lumut tue murah je... Better korunk parking bertingkat tue... Alaaaa... Mayb mahal sket la kot dari parking kat luar tapi at least keta korunk tak lah kejap kena panas, kejap kena ujan tapi bagi aku ok je parking tingkat tue plus die ada lif lagi... Senang... Tue je la rentetan percutian 2 ari 1 malam aku... Pasnie klau g bercuti make sure sekurang-kurangnya 3 hari 2 malam sebab tak puas... :)

Sedey tak ley nak hapload gambau.... Kat opis tak ley... Tepon tak ley... Umah pun tak ley... Tak paham aku!

No comments:

Post a Comment