26 May 2011

Aku tak paham!!!

Kadang-kadang aku mmg tak paham ngan manusia yang ske nak belagak tak tentu pasal nie.... Kadang-kadang rasa kelakar pun ada.... kesian pun ada.... tak tau nak rasa yang mana.... Ok.... citer dier camni... aku ada larh jiran sebelah rumah yang aku rasa dier mmg ske belagak tak tentu pasal... kenapa aku cakap camtue???? Ha... meh aku nak citer perangai dier yang kadang-kadang aku rasa nak carut jer....

Jiran aku nie bukan muda lagi... baya bapak aku dah tapi perangai cam shialllllll..... Ok... selingan selain dari belagak dier nie ske mengata org tapi siyes aku cakap kopiah tak lekang kat kepala... Dia nie ala-ala alim larh.... Aku nie biasalah mmg nakal... So, aper jer perbuatan aku kat luar umah dier akan sibuk.... macam dier tak der anak perempuan pulak yang nak dijaga... aktiviti aku kat luar dier bukan main bz body lagi... tue satu... aku sabar jer larh sbb malas nak layan.... dlu aku duduk ngan mak cik aku... dier pernah larh lompat dari umah aku yang 2 tingkat tue sbb mak aku tak kasi dier keluar... yg jiran aku nie pulak nampak... dier kasi tau nyer bapak aku.... mmg teruklah mak cik aku kena marah... untuk membalas dendam mak cik aku beli spray... spray pokok bunga dier... hahahaha... tak pasal-pasal pokok dier kaler biru... pastue setiap kali kita org terserempak ngan dier mmg kita org perli bebaik punya mmg berdesing larh telinga yang mendengar....

Setiap aper perbuatan dier.... aku diamkan jer.... tapi biler dier merendah2kan aku mmg aku panas larh... camni citernyer.... nie pasal keta sebenarnyer... Aku beli keta myvi oren tue... So, bapak aku nie petang-petang ske larh keluar... dier borak-borak ngan bapak aku... bapak aku senyap jer sbb bapak aku nie bukan jenis org yg ske menangkan mana-mana pihak tapi dier cerita larh kat mak aku... mak aku nie pulak ske bakar line dier kasi tau kat aku.... korang mesti tertanya-tanya kan aper yang dier borakkan ngan bapak aku... dier cakap... anak dier(lelaki) bukan tak nak beli keta, tapi nak beli vios... kalau setakat myvi nie dier dah lama beli... alahai pukimak nyer larh mulut dier kan... selain dari tue korang tau dier ske cakap keta(wira) mak aku aper... dier kata keta buatan malaysia nie mmg buruk n cepat rosak... mak aku sabar jer mendengar... ikut hati aku mmg aku g umah dier tanya aper yang dier tak puas hati ngan family kami.... Tapi disebabkan aku nie hormat ayah aku yang kata tak payah panjang-panjangkan citer.. aku nie anak yang taat... aku diamkan jer larh....

Sampai lah masa pembalasan skunk nie... agaknyer tuhan nak tunjuk larh kan... anak lelaki dier yang dier belagak-lagakkan tue katanyer kaya larh meniaga kat kedah ltue.... nak beli keta vios larh... macam-macam larh lagi... ok mmg anak lelaki dier pakai keta vios skunk nie tapi keta tue yang dah berusia 7thn kowt... ala keluaran yang pertama tue... mmg dah teruk larh kan... then keta vios tue larh hari-hari yang duk angkut nasi lemak.... anak lelaki dier yang dier canangkan gud-gud dlu tue akhirnyer aku tgk macam susah jer skunk nie... duk meniaga nasi lemak kat stesen lrt mana tah.... tetiap malam aku kena tahankan hidung aku nie... cam gangguan pun ada bler dier masak kat belakang umah tue... korang semua paham-paham larh bler korang nak tdo tapi diganggu ngan bau-bau yang kurang menyenangkan... makanan org lain masak wangi tapi dier.. hish... kalau korang hidu pun mmg korang streesss... lepas tue kotor.. dier pernah larh bagi rasa nasi lemak dier kat family aku tapi haremmm larh kami nak rasa sbb kami tau proses pembuatan dier macam mana....

Ikut mulut jahat aku nie... nak jer aku sound direct ngan aper yang dier belagak-lagakkan dlu.... at least keta myvi aku tue.. buatan malaysia tue.. baru n bukan second hand pastue comey jer lagi tak macam keta dier skunk nie... nak jer aku sekolahkan dier balik... kasi dier ingat sket...

Bukan sorang jer manusia yang ske berlagak tak tentu pasal nie yang aku pernah jumpa... dlu aku pun ader kawan camtue gak.... berlagak tak tentu pasal... yang aku tak pahamnyer kenapa kita perlu berlagak pada sesuatu yang bukan hak milik kita... aku paham yang kita nie ader ego masing-masing n dalam baik kita nie mesti perasaan nak lebey dari org lain tue tetap ada... tapi tak payah larh sampai korang nak rendah-rendahkan org lain atau nak mengada-adakan menda yang tak der... memalukan bler aper yang korang berlagak kan sangat tue tak der pun.... Ishk2... kesian-kesian... Harapnyer aku tak larh tergolong dalam org-org macam nie... Amin...

No comments:

Post a Comment