7 May 2011

Teh Giler Microphone

Aku mmg sgt ske microphone.... tak kesah larh untuk persembahan apa pon. Baik nyayian ataupun jadi MC, aku sgt sukakannya. Bukan setakat ske tapi dah jadi pantang nampak, cuma skunk nie jer macam dah tak minat sangat. Aku rasa (kalau tak salah la....) waktu umur aku 8thn aku dah wat persembahan kat majlis org kawen. Tyme tue pak cik aku kawen, sampai skunk aku ingat aku nyanyi lagu Fauziah Latiff.... Teratai Layu di Tasik Madu. Niat dihati nak nyanyi..... sekali sore tak kuar..... Hahahaha.... Mmg kelakar larh...

 Waktu Sekolah Rendah aku tak tau pun aku nie ada bakat nyanyi cuma minat tue mmg ada. Tapi aku mmg aktif masuk pertandingan Syair dan Sajak..... Ermmmmm..... Berlakon pun ada tapi macam kayu... hahaha... Tyme hari guru mmg aku rajen larh buat persembahan. Pendek kata dalam kelas tue kalau ada jer aper-aper persembahan yang memerlukan wakil..... aku larh yang paling sebok nak buat persembahan.....

Sekolah menengah pulak, tyme kat Puteri Wilayah aku nie mmg tak menonjol sangat. Senyap jer sbb sekolah tue sekolah perempuan. Aku mmg tak amik port sangat sbb kat sana bersepah org-org yang berbakat beso. Tapi tingkatan 3 aku berpindah kat Sek. Men. Padang Tembak.... Ha... kat cni aku pun tak aktif nyanyi sbb aku tak sure yang aku ley nyanyi ataupun tak tyme nie tapi aku masih lagi rajen masuk pertandingan sampaikan dalam satu tahun tue mmg asik nama aku jer kena panggil g amik hadiah.... Sampai ada budak lain kata "Tak der orang lain ker, asik kau jer Teh"....... Hehehehe.... dah korang tak rajen nak masuk saper suh. Tyme kat sekolah nie baru aku sedo yang aku nie ada bakat berpidato, tue pun di kesan setelah kena paksa jadi wakil kelas tuk pertandingan pidato agama..... If tak der wakil kena denda.... Nak ngelak kena denda dorang campak nama aku.... Aku nie budak baru tyme tue.... layankan jer larh.... alih-alih monang pulak tapi tempat ke-3 jer larh.... Ok larh tue kan pertama kali cuba.... Hehehehe.... Start hari tue mmg aku rajen larh masuk pertandingan n mewakili sekolah tuk pertandingan yang seumpama tue macam pertandingan bahas.

Aktiviti memegang microphone nie aku teruskan kat Tingkatan 6, tyme nie larh aku kesan yang aku nie ley larh nyanyi.... Tapi tak layak jadi penyanyi pun tapi setakat nak menghiburkan aku rase sore aku tak larh akan memecahkan gegendang telinga korang.... Hehehehehe...... kat sini aktiviti seni aku mmg berkembang abis larh.... banyak sangat aku ngan kawan-kawan aku yang lain masuk tyme kat sekolah nie... Kata pun senior kan tyme tue.... mmg bersepah dan aku pun dah banyak tak ingat tapi mmg banyak. Kat sini bakat jadi MC aku pun teserlah.

Sebenarnyer aku nie ada darah gemuruh yang agak teruk, tapi disebabkan kecintaan aku terhadap microphone.... Aku selalu lawan perasaan tue, disebabkan tue larh kadang-kadang (rasa cam selalu jer) sore aku nie bergetar biler wat persembahan.... Oh lupa pulak, sebenarnyer aku pernah cuba masuk pertandingan Karaoke Hai tyme biler tue aku pun dah tak ingat... tyme tue aku ngah tunggu result periksa.... tue pun aku ikut orang jer tue... Tapi setiap kali buat persembahan, aku sangat ske sbb mmg minat aku terarah ke situ.

Aktiviti nie aku masih teruskan dekat alam pekerjaan skunk, aku rajen larh masuk persembahan kalau ada apa-apa acara kat MQA nie..... Kat umah-umah orang kawen pun aku selalu bedal karok gak... Tak kira tempat asal ada peluang jer semo aku sebat.... sebab minat kan cuma skunk nie dah kurang sbb faktor umur kowt.... Lagipun aku baru sedar yang sore aku nie dah tak besh dah skunk nie.... hahahah... kenapa tue aku pun tak tau. Cuma nie jer gambar-gambar yang ada, yang tyme dlu-dlu tue aku tak tau dah kat mana tercampak.... So korang enjoylah tgk kayh... Kalau ada lagi... aku ku lampirkan lagi.... Adios!

2 comments:

  1. teh yg pakai songket kat majlis kak nurul...bila..cute dan comel sanggat....bila nak rakam kat elbum ne...

    ReplyDelete
  2. Akk.... Gambar tue dah lama... Dah 3 thn lepas punya... Hehehe... Album tak der penerbit nak ambik... Tak laku... Wakakaka.....

    ReplyDelete