6 May 2011

Amazing Thailand

Pada bulan Februari 2011 hari tue, aku berpeluang ke Thailand. Percutian yang dirancang sekian lama dengan salah sorang kawan baik aku tyme aku kerja Shang dlu. Mmg untunglah aku dan mak aku dibawa oleh Syikin nie ke Thailand sbb yang bestnye boy dier org sana. So, sepanjang aku kat sana mmg tak menghadapi masalah dari apa segi pun dan boy dier sgt baik.

Kami fly lebih kurang pukul 10 pagi waktu tempatan dan sampai dalam tengah hari di Bangkok, sampai jer sana kami dijamu nasi ayam disana dgn pulut mangganyer yang sangat mengancam. Mangga dier sgt larh manis tak terkata. Lepas makan kami semua dibawa ke Chatuchak Market, kat sini mmg macam-macam ada. Disebabkan kami pergi bersama orang sana so kami tak larh ditipu oleh peniaga-peniaga kat sana. Macam nak pecah kaki berjalan kat sana, beso ya amat ha marketnyer sampai mak aku ley hilang sekejap kat sana. Hahaha, riso aku sekejap n rasa jantung tue nak tercabut. Yelah, nak call pun mak aku tak der phone sebab kami tak bawak tepon, tepon semua kami tinggalkan kat Malaysia nie. 

Pada sebelah petang tue, kami semo berjalan ke Siam Paragon, ala-ala KLCC larh tempat tue tapi if aku nak compare kan rege barang kat sana n kat cni. Better lagi shooping kat sana tapi tak semua barang yang dapat murah. Alat-alat make up kat sana mahal lagi berbanding di Malaysia. Bra kat sana amatl murah, if kat kita nie bra yang berjenama mencecah ratusan ringgit.... kat sana RM30 dah ley dapat bra yg cantek. Aku pun tak terkecuali beli barang kat sana, aku mmg dah ada niat nak gantikan beg duit aku yang lusuh tue.... jalan punya jalan aku ternampak beg duit GUESS kat sana. Mmg aku terus sebat sebab regenya dalam RM104 jer jika nak dibandingkan kat KL nie regenya mencecah dua rat lebey, Barang GUESS yang aku beli kat sini mana nak dapat rege camtue, siap ada potongan rege 7% lagi sbb kita nie pelancong (tapi kena kutip kat airport). Malam tue kami dinner kat hotel jer sbb dah penat sangat berjalan.

Bangkok

Hari kedua tue kami teruskan perjalanan menaiki kereta menuju ke Mantakiri Island. Park keta kat jeti pastu kena naik bot babe nak g pulau tue, mmg aku nie cuak tul larh sbb kat tengah-tengah laut tue kami kena tukar dari bot beso ke bot yang kecik sbb tak nak rosakkan batu-batu karang tue. Tapi mmg best, sangat adventure dan pemandangan kat sini sangat larh cantik. Pulau nie pulau persendirian, so tetamu dier pun limited. Aktiviti kami kat sana apa lagi kalau bukan berkaitan ngan air.... Snookling n berendam jer larh kejenya.... Petang tue kami tgk matahari terbenam. Tempat nie mmg sgt sesuai if korang nak lari or nak tenangkan fikiran sebab kat pulau nie mmg tak der saper larh ley cari korang kat cni.... hehehehe.... 

Mantakiri Island

Hari ketiga pulak kami di Pattaya, hotel yang kami check in nie mmg sangat cantek. Mau tak cantek, aku diberitahu oleh syikin semalam hotel nie RM800. Perghhhhh.... if Top (bf Syikin) tak bawak aku duk hotel tue, jangan haraplarh aku nak duk hotel mahal-mahal ka negara orang nie. Duk guest house jer larh.... Tapi dier sebenarnya bukan hotel tapi macam rumah, mmg sgt beso larh. Bukak jer pintu, depan dier swimming pool.... 

Cantekkkkkan?????

Mat salleh kat cni bersepah. Rasa cam kat London pun ada.

Malam tue kami dinner kat tepi pantai, makanan dier pun sedap n layanan waiter kat sana sgt baik. Lepas tue Top bawa kami menonton show mak nyah, mmg best show dorang. Syikin tak lepaskan peluang bergambar ngan dorang nie, mmg cantik-cantik larh dorang nie.... Kat sni aku cakap kat korang mmg syurga seks.....  aku pun tak lepaskan peluang berjalan ke lorong gelap dorang kat sana (ala-ala lorong Haji Taib). Mmg mengucap aku biler sampai sana, takut pun ada. Takut bala mari... Hehehehe...

 Menonton Show dan melalui lorong-lorong hitam.....

Esoknyer lepas jer check out, kami semua dibawa pergi massage.... Hehehe, aku yang tak biasa orang sentuh nie tergolak-golak bler orang urut aku..... Tapi mmg best larh, rasa lega sangat. Dalam petang tue kami terus berangkat kat airport. Apapun, aku nak ucapkan terima kasih kat kawan aku si Syikin sebab sudi bawak aku berjalan-jalan kat Thailand..... Hehehehe.... nanti ajak aku lagi yer kin... Sayang ko.... Mwaxxx.... Mwaxxx....











No comments:

Post a Comment