7 Jun 2013

Bunga Pahar Anak Patung

Lama dah tak update... hari nie sebelum g kursus ke PD... nak gak gatal tangan nak update pasal bunga pahar... kalau ikutkan entri yang dulu... konon-kononnya nak DIY bunga pahar anak patung + crepe paper... tapi bile di hitung balik... tak berbaloi buat sdiri berbanding beli ajoooo... aku g kat kedai bunga Vivian Chow Kit yang dikatakan oleh blogger murah tue harganya RM 2.60 tapi ritu aku g plaza GM Klang, harga menda tue jatuh RM 2.40.... aku pun tak ketinggalan la beli... kalau nak beli anak patung je jatuh RM 2 satu... ngan riben bagai... nak buat lagi... leceh la... baik beli siap jer... berbaloi-baloi.... sebelum aku beli bungan pahar nie... aku ada gak search kat internet... mana tau dapat murah ke... tapi rata-rata orang kat tenet nie jual... dalam RM 3 hengget ke atas... so, bagi aku... yang aku punya bunga pahar nie dah paling save yang aku boleh dapat... syok!

Waktu aku beli bunga pahar nie... aku tak tau lagi tema kaler aku apa... jadinya aku pun men bedal je beli kaler pink tue dengan kaler cream tue... ble dah ada tema kaler pink and biru... huwaaaa..... sedeyyy... tapi seb baik aku amik satu kaler lagi tue cream... tak dek lah nampak pelik sangat nanti kat pelamin... nasiblah kau teh... saper suh lambat sangat pk kaler tema... hehehehe....

Nie nak citer sket pasal kedai vivian... Tak dinafikan kedai Vivian tue mmg murah... aku tak berani nak g jalan ke Nilai... giler kan... kalau bakal pengantin lain akan ke Nilai nak beli barang... aku cari kat sekitar KL nie aje sbb ble aku pk kan... barang kat Nilai rata-rata orang cakap mahal dan mesti nanti terbeli menda yang tak penting sebab mata dah rambang... Alhamdullilah... harga barang-barang yang aku nak kat cni pun bagi aku berbaloi gak... kebanyakan barang kawen semua aku dah beli dan skunk nie dalam proses nak disiapkan... tue yang rajin nak menulis sebab ada banyak menda nak dikongsikan...

haaa... pasal review kedai Vivian tue... aku suggestkan kalau korang nak beli kotak ke... balang keeee.... secara jujurnya aku kata murah la kat chow kit tue sebab ble aku g kat Plaza GM tue... super mahal box cenderahati yang aku nak beli tue.... nanti aku cerita pasal rege cenderahati tue dalam entri yang lain... hehehe.. sabooo naaaa.... Aku rasa hantaran pun agak murah gak kat vivian nie... kalau korang berdekatan... cubalah tanya-tanya kedai nie... macam mana nak cari... korang search je kat Mr. Google tue... Kedai bunga vivian... bersepahhhh...  Selamat membeli wahai bakal pengantin sekalian.. Harapnya majlis yang kita rancang berjalan dengan jayanya... Aminnnn....

 kaler cream

 kaler pink

 sekotak nie ada 50 batang... geram annn ble tengok banyak-banyak camnie...

No comments:

Post a Comment